Raul Ritea

Raul Ritea

Researcher

Cu o experiență academică în sociologie, comunicare și politică minoritară și experiență de lucru în cercetarea de piață, Raul se concentrează pe înțelegerea profundă a fenomenelor sociale și a nevoilor de cercetare din spatele proiectelor de actualitate. Cercetarea sa se concentrează pe înțelegerea modului în care subculturile și grupurile marginalizate interacționează cu puterile. În acest timp, Raul a (re)descoperit pasiunea sa pentru tehnologie și optimizare. În timpul petrecut în calitate de cercetător și moderator în zona comercială a luat parte la dezvoltarea strategiilor de comunicare și marketing pentru mai multe branduri naționale și internaționale. Activând în prezent în poziția de consultant de comunicare în mediul ONG, Raul este convins că “lumea este pe cât de bună ți-o construiești”. Din 2019, Raul s-a alăturat programului Civic Lab, pro-bono, unde îndeplinește un rol de cercetare în echipă.

Întreabă-mă despre
sociologie, cercetare, grupuri vulnerabile, antropologie, multiculturalism
Follow me on

Blog

Materiale

Blocaje în domeniul sănătății mamei și a copilului

Chiar dacă reformele sistemului de sănătate românesc au fost multe și au avut o abordare diversă, cu un succes mai mic sau mai mare, acestuia în momentul de față îi lipsesc resursele (atât materiale cât și umane) pentru a asigura servicii la standarde europene, nu doar atunci când vine vorba despre sănătatea mamei și copilului. Ratele mari ale sarcinilor la adolescente, ale cezarienelor, ale mortalității infantile și materne, ale discriminării instituționale a categoriilor marginalizate, dificultățile accesării serviciilor de sănătate pentru anumite grupuri și fragmentarea datelor disponibile la nivel național sunt doar câteva dintre barierele pe drumul către îmbunătățirea serviciilor atât la nivel instituțional cât și la unul uman. 


Blocaje în pregătirea resurselor umane în educație

Am ales să grupăm blocajele descoperite în trei zone distincte: cea de achiziție a forței de muncă, de retenție în sistem și de pregătire a cadrelor didactice pentru o mai buna înțelegere a cauzelor. 


Stakeholders - Pregătirea resurselor umane în educație

În România, resursele umane în educație aparent țin doar de o formă de organizare instituțională, care răspunde de cererea existentă pe piața educațională, de asigurarea/stimularea/crearea forței de muncă specifice domeniului și, apoi, de buna funcționare și încadrare a sa, aceasta fiind Ministerul Educației Naționale (MEN).

În realitate, însă, lucrurile sunt mai complexe, având în vedere că aceasta instituție nu funcționează independent de societatea mai mare în care operează.

Bibliografia consultată în studiul privind pregătirea resurselor umane în educație

Pentru înțelegerea unei probleme în profunzime unul din primii pași este consultarea literaturii de specialitate. Bibliografia conține lista surselor folosite în construirea hărții actorilor implicați, completarea ipotezelor de lucru, înțelegerea nuanțată a problemelor identificate, dar și a posibilelor soluții disponibile. Deschide acest material pentru a vedea de unde ne-am documentat.

Stakeholders - Sănătatea mamei și copilului

În România, domeniul sănătății mamei și copilului aparent este un domeniu ce ține aproape în exclusivitate de Ministerul Sănătății. În realitate acesta este un domeniu complex care se extinde atât interpersonal cât și instituțional pe multe domenii. Pe de o parte avem actorii instituționali, cum ar fi Ministerul Sănătății sau serviciile sociale, care sunt influențate de organisme internaționale (precum Organizația Mondială a Sănătății) care moderează și modelează modul de funcționare și direcțiile principale de dezvoltare. Dincolo de asta mai avem și organizațiile din societatea civilă (ONG-uri) care intervin în acele situații unde competențele sau resursele statului se dovedesc insuficiente. 

Mai jos prezentăm o listă comprehensivă a principalelor organisme implicate în acest domeniu.