Virtual Classrooms

O problemă foarte mare în sistemul educațional din România e faptul că mentoratul și pregătirea inițială a cadrelor didactice nu asigură însușirea competențelor care permit mai apoi gestiunea socio-emoțională a copiilor și a tinerilor. În lipsa unui sistem funcțional de mentorat cadrele didactice începătoare sunt lăsate pe cont propriu cu foarte puțin ghidaj din partea colegilor lor. Virtual Classrooms este o platformă online ca soluție, o colecție de materiale video pentru profesorii și învățătorii începători care au nevoie de ghidaj pentru a deveni mai buni la clasă. Materialele vor fi de mai multe tipuri - ore deja înregistrate de profesori metodiști pentru a permite începătorilor să analizeze desfășurarea unei ore la clasă, alături de alte materiale video utile construite de cadre didactice experimentate. În plus, platforma poate conține și materiale video în alte limbi, subtitrate în limba română. 

_____

Proiect aflat în etapa de jurizare.

Status: Jurizare

Finanțat de:

Descrierea produsului - Virtual Classrooms

Virtual Classrooms este o platformă online ca soluție, o colecție de materiale video pentru profesorii și învățătorii începători care au nevoie de ghidaj pentru a deveni mai buni la clasă.

Blocaje în pregătirea resurselor umane în educație

Am ales să grupăm blocajele descoperite în trei zone distincte: cea de achiziție a forței de muncă, de retenție în sistem și de pregătire a cadrelor didactice pentru o mai buna înțelegere a cauzelor. 


Media despre pregătirea resurselor umane în educație

Mass-media joacă un rol covârșitor în construirea imaginii populației largi asupra sistemului educațional, implicit asupra profesorilor care ne pregătesc copiii în școlile din România.

Abia în ultimii ani, raportarea jurnalistică despre cadrele didactice a început să fie din ce în ce mai echilibrată, balansând știrile și materialele editoriale negative despre precaritatea sistemului cu din ce în ce mai multe exemple de bune practici și profesori excepționali.

Stakeholders - Pregătirea resurselor umane în educație

În România, resursele umane în educație aparent țin doar de o formă de organizare instituțională, care răspunde de cererea existentă pe piața educațională, de asigurarea/stimularea/crearea forței de muncă specifice domeniului și, apoi, de buna funcționare și încadrare a sa, aceasta fiind Ministerul Educației Naționale (MEN).

În realitate, însă, lucrurile sunt mai complexe, având în vedere că aceasta instituție nu funcționează independent de societatea mai mare în care operează.

Bibliografia consultată în studiul privind pregătirea resurselor umane în educație

Pentru înțelegerea unei probleme în profunzime unul din primii pași este consultarea literaturii de specialitate. Bibliografia conține lista surselor folosite în construirea hărții actorilor implicați, completarea ipotezelor de lucru, înțelegerea nuanțată a problemelor identificate, dar și a posibilelor soluții disponibile. Deschide acest material pentru a vedea de unde ne-am documentat.

Bine ai venit!

Ne bucurăm că vrei să faci parte din schimbare și că te interesează să finanțezi soluții de tehnologie civică sustenabile și cu impact pe termen lung. Hai sa povestim pe îndelete despre proiect și despre mecanicile Civic Labs. Trimite-ne un e-mail chiar acum și te contactăm în cel mai scurt timp pentru a stabili o intalnire.