House to Home

Ajutor pentru persoanele rămase fără locuință

House to Home este un serviciu de tip „AirBnb” care va ajuta persoanele care au rămas fără adăpost să primească sprijin în cazul în care și-au pierdut locuința. În platformă se pot înregistra persoane care pot pune la dispoziție camere sau spații de cazare pentru persoanele care locuiesc în adăposturile puse la dispoziție de autorități. Cei care se înregistrează drept gazde în sistem vor trebui validați de administratorul platformei, care este și cel care aprobă cereri de ajutor și realizează matching-ul dintre actori în funcție de disponibilitatea de spațiu, de timp și de alte criterii legate de preferințele gazdelor sau de nevoile de accesibilizare atunci când este vorba despre persoane cu dizabilități sau care au nevoie de tratamente speciale.


Status: Neadoptat

Vreau să finanțez acest proiect

În fața dezastrelor naturale suntem vulnerabili, unele dintre daunele și pierderile de vieți cauzate de acestea fiind inevitabile. În schimb, pagubele cauzate de dezastrele imprevizibile pot fi multiplicate de neștiința și lipsa noastră de pregătire. Tehnologia ne poate face mai siguri pe noi, sprijinindu-ne în momentele în care panica pune stăpânire pe noi sau ajutându-ne să ne organizăm eficient și să răspundem nevoilor de ajutor cât de repede cu putință.

Mass-media joacă un rol crucial în informarea și educarea populației cu privire la cutremur. Cu excepția câtorva situații de publicare a unor ghiduri succinte de pregătire, cele mai frecvente materiale din presa generalistă fie doar raportează evenimente cu privire la exerciții de seism sau date statistice, fie joacă un rol critic la adresa autorităților. Iată câteva exemple despre modul în care mass media raportează despre cutremur din ultimele 12 luni.

Rolul cheie în consolidare

Un rol cheie în consolidare, dar și informare îl joacă asociațiile de proprietari. Ei sunt cei care pot ajuta toți locuitorii unui imobil să fie la curent cu legislația în vigoare, cu date despre clădirea în care locuiesc, cu sfaturi recomandări cu privire la pregătirea pentru dezastre, aceștia fiind cei care intră în contact foarte frecvent cu toți cei care dețin sau închiriază spațiu în clădire. Make Better a realizat un material educațional care ajută asociațiile să își mențină locatarii informați și îi ghidează prin hățișul legislativ în ceea ce privește consolidarea, ghid pe care îl puteți descărca de aici.

Răspunsul medical

”O primă estimare a supraîncărcării, pe care răspunsul la cutremur îl va pune asupra serviciilor de urgenţă (n.r.: la nivelul Bucureștiului), arată că numărul potenţialilor răniţi care ar avea nevoie de intervenţie medicală reprezintă de două până la de patru ori mai mult decât numărul celor pe care ambulanţa şi UPU-urile îi asistă într-o zi obişnuită. Majoritatea, deşi nu toţi, vor ajunge la spital imediat după cutremur [...].
Aceştia s-ar adăuga cazurilor care ar fi asistate oricum în ziua respectivă, fără legătură cu cutremurul. Ceea ce înseamnă că ne putem aştepta ca numărul cazurilor să depăşească de aproximativ trei ori volumul normal de activitate.” (Analiza de sănătate publică, 2017, Considerații privind răspunsul medical în caz de cutremur, Observatorul Român de Sănătate)


Bine ai venit!

Ne bucurăm că vrei să faci parte din schimbare și că te interesează să finanțezi soluții de tehnologie civică sustenabile și cu impact pe termen lung. Hai sa povestim pe îndelete despre proiect și despre mecanicile Civic Labs. Trimite-ne un e-mail chiar acum și te contactăm în cel mai scurt timp pentru a stabili o intalnire.