Aid Management Hub

Problema: Pentru românii din diaspora, dar și pentru cetățenii din alte state va fi dificil să contribuie cu resurse materiale si financiare la eforturile de salvare și reconstrucție, fără a avea o bază de date cu organizațiile cele mai potrivite pentru a facilita acest ajutor. Problema cu care se vor confrunta acești donatori este cea de validare a grupurilor calificate și capabile să distribuie resurse în teritoriu, la care se adaugă și cea de trasabilitate a donațiilor pentru a evita riscul de a fi trimis resurse către un organism fictiv.

Soluția: Aid Management Hub listează ONG-uri verificate și validate care în eventualitatea unui dezastru major vor avea capacitatea de a colecta și distribui resurse în teritoriu pe bază de nevoi clare formulate fie de persoane fizice, fie de alte ONG-uri sau instituții. Soluția este o platformă care permite listarea de nevoi punctuale de resurse materiale și/sau financiare, corelarea acestora cu ONG-urile care au capacitatea de a le administra precum și oferirea de mecanisme simple pentru donatori de a transmite ajutorul pe care vor să îl ofere (de exemplu servicii de transport).

Status: Neadoptat

Vreau să finanțez acest proiect

Actori - Pregătire și răspuns în caz de seism

Am discutat cu numeroase organizații și cu specialiști pe subiectul pregătirii pentru cutremur, dar și pe procedurile de intervenție în cazul unui asemenea eveniment major. Eforturile de salvare vor fi de datoria tuturor, o calamitate de tipul unui seism major fiind devastatoare atât pentru București cât și pentru restul țări. Am încercat să mapăm principalii actori implicați în problematica seismică. Această listă va continua să fie actualizată pe măsură ce continuăm cercetarea și dezvoltarea de soluții pentru acest domeniu.

Probleme - Pregătire și răspuns în caz de seism

Deși sunt multe probleme, succesul în rezolvarea lor vine dintr-o abordare metodică și sistematică. Pe parcursul cercetării am folosit un sistem de triangulare care presupune consultarea literaturii de specialitate relevante, validarea ipotezelor de lucru prin interviuri și focus grupuri cu specialiști din domeniu și consultarea datelor publice disponibile. Acest proces ne permite să ajungem la o lista de probleme valide și validate.

Problemele identificate pe parcursul cercetării sunt:

Media despre cutremur

Mass-media joacă un rol crucial în informarea și educarea populației cu privire la cutremur. Cu excepția câtorva situații de publicare a unor ghiduri succinte de pregătire, cele mai frecvente materiale din presa generalistă fie doar raportează evenimente cu privire la exerciții de seism sau date statistice, fie joacă un rol critic la adresa autorităților. Iată câteva exemple despre modul în care mass media raportează despre cutremur din ultimele 12 luni.

Răspunsul medical

”O primă estimare a supraîncărcării, pe care răspunsul la cutremur îl va pune asupra serviciilor de urgenţă (n.r.: la nivelul Bucureștiului), arată că numărul potenţialilor răniţi care ar avea nevoie de intervenţie medicală reprezintă de două până la de patru ori mai mult decât numărul celor pe care ambulanţa şi UPU-urile îi asistă într-o zi obişnuită. Majoritatea, deşi nu toţi, vor ajunge la spital imediat după cutremur [...].
Aceştia s-ar adăuga cazurilor care ar fi asistate oricum în ziua respectivă, fără legătură cu cutremurul. Ceea ce înseamnă că ne putem aştepta ca numărul cazurilor să depăşească de aproximativ trei ori volumul normal de activitate.” (Analiza de sănătate publică, 2017, Considerații privind răspunsul medical în caz de cutremur, Observatorul Român de Sănătate)


Bine ai venit!

Ne bucurăm că vrei să faci parte din schimbare și că te interesează să finanțezi soluții de tehnologie civică sustenabile și cu impact pe termen lung. Hai sa povestim pe îndelete despre proiect și despre mecanicile Civic Labs. Trimite-ne un e-mail chiar acum și te contactăm în cel mai scurt timp pentru a stabili o intalnire.