AcCES

Resursele disponibile online pentru lucrul cu elevi în situații de risc sau pentru integrarea copiilor cu cerințe educaționale speciale sunt dificil de accesat din prisma faptului că nu toate sunt relevante, nu sunt în limba română și nu sunt adaptate la realitatea din România. AcCES este un centralizator digital de resurse educaționale gratuite pentru profesorii care lucrează cu copii cu CES, integrată și cu un helpline asigurat de psihologi cu care profesorii pot veni în contact să discute cazuri speciale și să obțină sfaturi și ajutor. Platforma va deschide resursele pentru toți profesorii, iar pentru a intra în contact cu un terapeut, aceștia vor trebui să își creeze un cont și să posteze o cerere de ajutor pentru a putea fi preluat de un specialist. 

_____

Citește mai jos descrierea detaliată a acestei soluții, interacționează cu prototipul și apoi aplică pentru finanțare dacă vrei să implementezi acest proiect. 



Status: Call deschis de finanțare

Finanțat de:

Vreau să implementez acest proiect

Descrierea produsului - AcCES

Propunem un centralizator digital de resurse educaționale gratuite pentru profesorii care lucrează cu copii cu cerințe educaționale speciale (CES), integrată și cu un helpline asigurat de psihologi cu care profesorii pot veni în contact să discute cazuri speciale și să obțină sfaturi și ajutor.

Blocaje în pregătirea resurselor umane în educație

Am ales să grupăm blocajele descoperite în trei zone distincte: cea de achiziție a forței de muncă, de retenție în sistem și de pregătire a cadrelor didactice pentru o mai buna înțelegere a cauzelor. 


Identificarea actorilor relevanți pentru domeniul resurselor umane în educație

În România, resursele umane în educație aparent țin doar de o formă de organizare instituțională, care răspunde de cererea existentă pe piața educațională, de asigurarea/stimularea/crearea forței de muncă specifice domeniului și, apoi, de buna funcționare și încadrare a sa, aceasta fiind Ministerul Educației Naționale (MEN).

În realitate, însă, lucrurile sunt mai complexe, având în vedere că aceasta instituție nu funcționează independent de societatea mai mare în care operează.

Bibliografia consultată în studiul privind pregătirea resurselor umane în educație

Pentru înțelegerea unei probleme în profunzime unul din primii pași este consultarea literaturii de specialitate. Bibliografia conține lista surselor folosite în construirea hărții actorilor implicați, completarea ipotezelor de lucru, înțelegerea nuanțată a problemelor identificate, dar și a posibilelor soluții disponibile. Deschide acest material pentru a vedea de unde ne-am documentat.

Media despre pregătirea resurselor umane în educație

Mass-media joacă un rol covârșitor în construirea imaginii populației largi asupra sistemului educațional, implicit asupra profesorilor care ne pregătesc copiii în școlile din România.

Abia în ultimii ani, raportarea jurnalistică despre cadrele didactice a început să fie din ce în ce mai echilibrată, balansând știrile și materialele editoriale negative despre precaritatea sistemului cu din ce în ce mai multe exemple de bune practici și profesori excepționali.

Bine ai venit!

Ne bucurăm că vrei să faci parte din schimbare și că te interesează să finanțezi soluții de tehnologie civică sustenabile și cu impact pe termen lung. Hai sa povestim pe îndelete despre proiect și despre mecanicile Civic Labs. Trimite-ne un e-mail chiar acum și te contactăm în cel mai scurt timp pentru a stabili o intalnire.