Pregătirea resurselor umane în educație

Educatorii joacă un rol covârșitor în dezvoltarea noastră ca oameni, de aceea este important să înțelegem în profunzime cum putem să îi ajutăm și să îi echipăm cu toate instrumentele necesare ca ei să poată avea grijă de noi și de copiii noștri. Care sunt problemele cu care ei se confruntă, cum se face achiziția de resurse umane pentru sistemul educațional, care sunt cele mai presante activități din managementul unei școli, ce poate fi digitalizat sau automatizat și cum putem îmbunătăți calitatea vieții profesorilor noștri - toate sunt întrebări la care vom găsi răspuns în cadrul programului Civic Labs.

Connecting for Good - ediția 2019

Connecting for Good este runda de finanțare organizată anual de Fundaţia Vodafone prin care finanţează proiecte care folosesc tehnologia pentru a rezolva probleme sociale presante, pentru a îmbunătăţi viaţa oamenilor şi a genera schimbarea în societate. Descoperă aici cum poți aplica pentru finanțare.


Resurse utile

Blocaje în pregătirea resurselor umane în educație

Am ales să grupăm blocajele descoperite în trei zone distincte: cea de achiziție a forței de muncă, de retenție în sistem și de pregătire a cadrelor didactice pentru o mai buna înțelegere a cauzelor. 


Identificarea actorilor relevanți pentru domeniul resurselor umane în educație

În România, resursele umane în educație aparent țin doar de o formă de organizare instituțională, care răspunde de cererea existentă pe piața educațională, de asigurarea/stimularea/crearea forței de muncă specifice domeniului și, apoi, de buna funcționare și încadrare a sa, aceasta fiind Ministerul Educației Naționale (MEN).

În realitate, însă, lucrurile sunt mai complexe, având în vedere că aceasta instituție nu funcționează independent de societatea mai mare în care operează.

Media despre pregătirea resurselor umane în educație

Mass-media joacă un rol covârșitor în construirea imaginii populației largi asupra sistemului educațional, implicit asupra profesorilor care ne pregătesc copiii în școlile din România.

Abia în ultimii ani, raportarea jurnalistică despre cadrele didactice a început să fie din ce în ce mai echilibrată, balansând știrile și materialele editoriale negative despre precaritatea sistemului cu din ce în ce mai multe exemple de bune practici și profesori excepționali.

Bibliografia consultată în studiul privind pregătirea resurselor umane în educație

Pentru înțelegerea unei probleme în profunzime unul din primii pași este consultarea literaturii de specialitate. Bibliografia conține lista surselor folosite în construirea hărții actorilor implicați, completarea ipotezelor de lucru, înțelegerea nuanțată a problemelor identificate, dar și a posibilelor soluții disponibile. Deschide acest material pentru a vedea de unde ne-am documentat.

Rămâi cu noi

În fiecare an ne întâlnim cu sute de oameni, cu experți, specialiști, instituții, jurnaliști, cercetători, ONG-uri și cetățeni. Aflăm de la ei munți de informații utile și interesante care ne ajută să identificăm cele mai presante probleme ale domeniului, dar - cel mai important soluțiile pentru ele. Vrem să deschidem toate aceste cunoștințe pentru publicul larg, așa că ne bucurăm dacă te abonezi ca să te ținem la curent cu rezultatele cercetării și cu soluțiile identificate.

Trimite