Overview RVM

Resource & Volunteer Management (RVM) este un instrument de administrare de voluntari și resurse pe care le pune la dispoziție societatea civilă către Departamentul de Situații de Urgență în cazul unui seism major sau al unui alt dezastru natural. Aplicația permite managementul stocurilor de resurse disponibile, menținerea unei situații clare cu privire la cantități, tipuri de materiale și locurile în care acestea sunt depozitate, precum și statusul voluntarilor organizați pe specializări distincte.

Orice resursă și orice voluntar care poate ajuta în eventualitatea unei calamități majore reprezintă o șansă de supraviețuire pentru o victimă. Având în vedere estimările daunelor și a pierderilor de vieți omenești în cazul unui cutremur, societatea civilă trebuie să poată interveni eficient la rândul său, să ofere sprijin și ajutor, fără a pune în pericol sau a îngreuna eforturile de salvare derulate de autorități. Aproape toate ONG-urile au la dispoziție un set de resurse, fie că vorbim de sedii, corturi, saci de dormit, canale de comunicare cu acoperire mare, capacitate de a oferi adăpost, truse de prim ajutor etc. Acestea însă sunt cunoscute doar de ei și, abia recent Departamentul pentru Situații de Urgență a încheiat protocoale de colaborare cu aceștia pentru a putea cartografia resursele existente. În prezent nu există însă un sistem simplu de management al acestor resurse, accesibil atât ONG-urilor cât și autorității competente.


Soluția propusă

RVM este un sistem de administrare care permite pe de o parte ONG-urilor să adauge într-o interfață simplu de utilizat resursele de care dispun și pe care le vor putea disloca în momentul unei calamități. Autoritățile pot verifica aceste stocuri și trimite notificări recurent ONG-urilor să le mențină actualizate. Soluția permite și monitorizarea distribuției acestor resurse în teren. În același timp, platforma permite și managementul de resursă umană voluntară, ajutând autoritățile să știe, la nivel teoretic, pe ce capacitate de răspuns se poate baza din partea societății civile și în ce regiuni.

Profil de utilizatori

Sistemul are doua tipuri de utilizatori:

(a) Administratorul DSU care are capacitatea de urmări simplu care este nivelul de reurse disponibile din teren la orice moment și de a cere organizațiilor situații actualizate, în timp ce are la rândul său toate permisiunile pe care le are și un ONG

(b) Administratorul ONG care are un cont dedicat unde își poate ține evidența resurselor pe care le poate face disponibile în cazul în care situația o cere

Loginscreen
Profil Voluntar
Organizatie Cu Voluntari
Dashboard Organizatie
Resource Volunteer Management App

User stories

Ca administrator ONG

cu ajutorul RVM pot să:

  • Accesez aplicația atât de pe un dispozitiv mobil cât și de pe un desktop
  • Îmi creez un cont de organizație în aplicație cu ajutorul unor credențiale pe care le primesc de la administratorul DSU
  • Îmi accesez, editez și completez contul la orice moment
  • Îmi adaug resursele umane separat de cele materiale și să îmi setez remindere pentru verificarea fiecăreia
  • Editez fiecare resursă umana sau materială în parte
  • Import liste ample de resurse cu ajutorul câtorva pași simpli
  • Am la îndemână contacte utile


Ca administrator DSU

cu ajutorul RVM pot să:

  • Accesez aplicația atât de pe un dispozitiv mobil cât și de pe un desktop
  • Creez conturi de organizație pentru fiecare ONG care îmi pune la dispoziție resurse
  • Trimit remindere atât automat cât și manual la nivel de ONG, de voluntar și de stoc individual de resurse
  • Adaug resurse și voluntari în platformă
  • Editez fiecare resursă umană sau materială în parte
  • Import liste ample de resurse cu ajutorul câtorva pași simpli
  • Am la îndemână contactele fiecărei organizații și fiecărui voluntar
  • Efectuez căutări simplu și să pot aplica filtre pe baza de date a aplicației.
  • Export baza de date într-un format accesibil (xls, csv)