Descrierea produsului - Talent Management for Schools

Propunem ca soluție o aplicație de management al parcursului de învățare pentru școli și profesori.

Profesorul își poate crea un cont și configura un parcurs profesional dorit, iar pe baza acestuia i se recomandă un plan de învățare (cu cursurile recomandate, acreditate sau nu). Școala își poate crea un cont unde își poate introduce toți profesorii și menține la zi informațiile despre gradele, cursurile și formările acestora, unde poate configura parcursul resurselor sale umane, estima costuri și organiza calendarul de training. 


Context

O importantă problemă ce stă în calea dezvoltării resurselor umane în educație o reprezintă faptul că nu există informații centralizate privind programele de formare profesională continuă (fie ele acreditate sau nu) și nici despre numărul participanților la astfel de programe. În același timp, managementul carierei în educație este un concept destul de străin și profesorii sau învățătorii nu au instrumente la dispoziție pentru a-și planifica parcursul profesional corect și cu consum minim de resurse.

Soluția propusă

Propunem ca soluție o aplicație de management al parcursului de învățare pentru școli și profesori:

- Profesorul își poate crea un cont și configura un parcurs profesional dorit, iar pe baza acestuia i se recomandă un plan de învățare (cu cursurile recomandate, acreditate sau nu) 

- Școala își poate crea un cont unde își poate introduce toți profesorii și menține la zi informațiile despre gradele, cursurile și formările acestora, unde poate configura parcursul resurselor sale umane, estima costuri și organiza calendarul de training. 


Tipuri de utilizatori ai platformei

Utilizator - Școală

Școala care își poate crea cont pentru a putea să își administreze resursa umană din punct de vedere training și bugetare. Acest user va urca în platformă care este bugetul școlii pentru formarea continuă și își va construi și baza de date cu profesori din școală, pentru care va introduce nivelul de pregătire. Apoi, pentru fiecare cadru didactic el poate configura un plan de învățare, adică îi alcătuiește un ”coș de cursuri” pe care îl poate transmite profesorului direct în cont. Planul de învățare poate fi ajustat oricând, pentru orice profesor. 

Utilizator - Profesor afiliat

Profesor afiliat unei școli este cel care primește cont generat de Școală și poate să vadă acolo - toate cursurile disponibile, cursurile care au fost selectate pentru el de către școală (împreună cu numărul total de credite însumat de ele și bugetul acestora). Poate să respingă participarea la unele dintre acele cursuri și poate solicita școlii să participe la alte cursuri care nu au fost selectate de aceasta.

Utilizator - Profesor neafiliat

Profesorul neafiliat unei școli este practic un utilizator de tip Școală, care are un singur profesor în baza de date. Acest profesor neafiliat poate să își introducă bugetul personal pe care îl poate aloca pentru formare, își poate construi singur un parcurs de învățare și își poate monitoriza planul pe parcursul anului.

Utilizator - Administrator

Utilizatorul de tip Administrator are rolul de a încărca în platformă toate cursurile acreditate, dar și cursuri neacreditate pe care le poate face disponibile pentru restul utilizatorilor din platformă. În același timp are drept de administrare (ștergere) a conturilor inactive de școli sau profesori și vede statistici de utilizare ale platformei.

Componentele aplicației

  • Modul de LogIn/Sign Up;
  • Dashboard (Panou de administrare) pentru utilizatorul de tip școală care poate gestiona mai multe conturi de profesori afiliați propriului cont (o școală poate avea unul sau mai mulți profesori);
  • Dashboard (Panou de administrare) pentru utilizatorul de tip administrator care poate gestiona conținutul de tip cursuri al aplicației și care poate administra toate conturile de utilizatori;
  • Cont de profesor afiliat;
  • Cont de profesor neafiliat (este un cont de tip școală cu un unic profesor);
  • Modul de notificări;
  • Modul de raportare - statistici de utilizare ale platformei.


Ca utilizator de tip Școala vreau să:

  • Pot să îmi creez un cont și să îmi completez profilul;
  • Pot să îmi adaug, șterg sau editez profesorii în panoul de administrare în platformă;
  • Pot să aloc cursuri unui profesor (să îi construiesc parcursul de învățare);
  • Pot să aprob sau sa refuz cursurile solicitate de un profesor;
  • Să văd care este costul total al cursurilor selectate per profesor și per an;
  • Să văd statistici legate de profesori, de cursuri și de bugetare.


Ca utilizator de tip Profesor Afiliat unei școli vreau să:

  • Vad ce cursuri îmi sunt alocate și specificul acestora;
  • Să solicit alte cursuri existente în platformă;
  • Să-mi vad istoricul cursurilor;
  • Să primesc notificări automate când se apropie un curs;
  • Să văd ce cursuri mi se aprobă și ce cursuri nu mi se aprobă de către școală.


Ca utilizator de tip Profesor Neafiliat vreau să:

  • Să îmi selectez cursurile pe care vreau să le urmez;
  • Să îmi văd istoricul cursurilor;
  • Să primesc notificări automate când se apropie un curs;
  • Să văd statistici despre buget și numărul de credite cumulat al cursurilor selectate.


Ca utilizator de tip Administrator vreau să:

  • Pot să văd toate conturile din platformă de tip Școală, Profesor afiliat sau Profesor neafiliat;
  • Să adaug, editez, șterg cursuri din platformă;
  • Să șterg conturile inactive de tip Școală sau Profesor neafiliat (ștergerea unui utilizator de tip școală va genera ștergerea conturilor de tip Profesor afiliat, nu fără a le da posibilitatea acestor conturi să migreze de la un cont afiliat la unul neafiliat dacă își doresc să folosească în continuare platforma);
  • Să văd statistici de utilizare ale platformei.


Recomandări de design

1

Brandingul aplicației propusă în acest prototip este cu rol de exemplu pentru o mai bună ilustrare vizuală a modului de funcționare a acesteia. Există o serie de recomandări pe care le facem cu privire la construcția interfeței acestei aplicații de care ar trebui să țineți cont în dezvoltare: 

  • Respectarea criteriilor de accesibilitate prin alegerea fonturilor și codurilor de culoare potrivite care fac utilizarea pe dispozitive mobile facilă și ușor de manevrat inclusiv în contextul unor dispozitive cu sisteme de operare mai vechi și cu performanțe reduse de display. Un ghid minimal poate fi lecturat aici.
  • Înainte de a decide schema finală de culoare pentru a veni în sprijinul utilizatorilor cu deficiențe de vedere sau care au dispozitive mai puțin performante folosiți instrumente digitale care vă permit să testați cât de aproape sunt de standardele din industrie. Un exemplu de instrument aici.