Descrierea produsului - AcCES

Propunem un centralizator digital de resurse educaționale gratuite pentru profesorii care lucrează cu copii cu cerințe educaționale speciale (CES), integrată și cu un helpline asigurat de psihologi cu care profesorii pot veni în contact să discute cazuri speciale și să obțină sfaturi și ajutor.

Context

O importantă problemă ce stă în calea dezvoltării resurselor umane în educație o reprezintă faptul că modulele de practică pedagogică sunt reduse și foarte puține dintre ele oferă o pregătire suficientă pentru lucrul cu elevi în situații de risc sau pentru integrarea copiilor cu cerințe educaționale speciale. 

Resursele disponibile online sunt dificil de accesat din prisma faptului că nu toate sunt relevante, nu sunt în limba română și nu sunt adaptate la realitatea din România. 

Soluția propusă

Propunem un centralizator digital de resurse educaționale gratuite pentru profesorii care lucrează cu copii cu cerințe educaționale speciale (CES), integrată și cu un helpline asigurat de psihologi cu care profesorii pot veni în contact să discute cazuri speciale și să obțină sfaturi și ajutor. Platforma va deschide resursele pentru toți profesorii, iar pentru a intra în contact cu un terapeut, aceștia vor trebui să își creeze un cont și să posteze o cerere de ajutor pentru a putea fi preluat de un specialist. 

Administratorul acestei platforme are rolul de a curatoria și eventual și produce materiale pentru platformă și de a gestiona înscrierile specialiștilor care își manifestă disponibilitatea de a ajuta voluntar profesorii care au nevoie de consultanță. Scopul acestui administrator este de a se asigura de nivelul ridicat de calitate al materialelor din platformă, de promovarea acesteia către cadrele didactice și de atragerea cât mai multor specialiști care să îi ajute pe profesori să lucreze mai bine cu copiii cu cerințe educaționale speciale. 

Tipuri de utilizatori ai platformei

Această platformă are trei tipuri de utilizatori:

Utilizator - Profesor

Utilizatorul de tip Profesor care are acces la toate resursele din platformă gratuit, le poate descărca si consulta la orice moment. În același timp, el poate deveni și contribuitor, adăugând la rândul său materiale în site. Acestea însă nu vor fi aprobate dacă nu trec de evaluarea de calitate a administratorului. 

Utilizator - Specialist

Utilizator de tip Specialist este un psiholog, psihiatru sau alt terapeut care este dispus să ajute pro-bono profesorii care se confruntă cu situații specifice pentru care nu găsește rezolvare în materialele din platformă. Acești au cont dedicat în platforma și pot vedea acolo toate cererile de ajutor primite și le pot selecta pe cele pe care vor să le rezolve.

Utilizator - Administrator

Utilizatorul de tip Administrator are rolul de a curatoria conținutul platformei, de a administra conturile de specialiști și de a colecta feedback-ul de la profesori cu privire la aceștia.

Componentele platformei

  • Modulul de LogIn pentru Specialist;
  • Formularul de solicitare de consultanță pentru utilizatorul de tip Profesor;
  • Formularul de încărcare de documente pentru utilizatorul de tip Profesor;
  • Modulul de afișare, filtrare, căutare și vizualizare de materiale utile pentru Profesori;
  • Dashboard (Panou de administrare) pentru utilizatorul de tip administrator care poate sa managerieze conturile de Specialist din platformă și materialele încărcate de profesori;
  • Dashboard (Panou de administrare) pentru utilizatorul de tip Specialist unde poate vedea cererile de ajutor și își poate aloca cereri;
  • Modulul de raportare - statistici de utilizare a platformei.


Ca un utilizator de tip Profesor vreau să:

  • Pot să accesez resursele din platforma;
  • Pot să văd toate resursele fără a avea nevoie de un cont de utilizator;
  • Pot să caut în platformă resursele după criterii predefinite sau după cuvinte cheie;
  • Să pot să descarc o resursă;
  • Să pot să încarc o resursă printr-un formular simplu;
  • Să pot să solicit ajutor de la un specialist printr-un formular simplu.


Ca utilizator de tip Specialist vreau să:

  • Pot să aplic să devin specialist;
  • Să pot să mă autentific în platformă;
  • Să pot să văd toate solicitările de ajutor;
  • Să pot să îmi aloc una sau mai multe solicitări de ajutor pe care să o rezolv.


Ca utilizator de tip Administrator vreau să:

  • Pot să încarc materiale în platformă;
  • Pot să văd toate documentele încărcate de profesori, să le descarc și ă le evaluez;
  • Pot să văd toate solicitările de consultanță de la profesori;
  • Să văd cui îi sunt alocate solicitările;
  • Să văd toți specialiștii din platformă;
  • Să văd toate cererile de a deveni specialist și să pot să îi aprob sau resping;
  • Să văd statistici despre activitatea specialiștilor;
  • Să văd statistici despre activitatea pe resursele din platfomă (ex nr de descărcări și accesări).


Recomandări de design

Acces 1

Brandingul aplicației propusă în acest prototip este cu rol de exemplu pentru o mai bună ilustrare vizuală a modului de funcționare a acesteia. Există o serie de recomandări pe care le facem cu privire la construcția interfeței acestei aplicații de care ar trebui să țineți cont în dezvoltare: 

  • Respectarea criteriilor de accesibilitate prin alegerea fonturilor și codurilor de culoare potrivite care fac utilizarea pe dispozitive mobile facilă și ușor de manevrat inclusiv în contextul unor dispozitive cu sisteme de operare mai vechi și cu performanțe reduse de display. Un ghid minimal poate fi lecturat aici.
  • Înainte de a decide schema finală de culoare pentru a veni în sprijinul utilizatorilor cu deficiențe de vedere sau care au dispozitive mai puțin performante folosiți instrumente digitale care vă permit să testați cât de aproape sunt de standardele din industrie. Un exemplu de instrument aici.